אוורור מנהרות

אוורור מנהרות, חניונים ואוורור בכרייה

תחום המינהור זוכה לפריחה מאוחרת מעט במדינת ישראל ואולם התחום מתפתח במהירות מתוך הצורך לתת מענה לצרכי התחבורה בישראל.


אופי המנהרה משתנה בהתאם לכלי הרכב העוברים בה: מכוניות, רכבת, רכבל קלה, מטרו ולאופי התנועה חד/דו כיוונית. לכל מנהרה יש מורכבות שונה בגין תנאי השטח, מבנה המנהרה, דרישות הבטיחות ועוד…


תכנון מנהרה נכון יודע לתת מענה לצרכי הבטיחות במגבלות הפרויקט ומצמצם את עלויות ההקמה והתחזוקה השוטפות מבלי לפגוע בבטיחות החולפים במנהרה.

אוורור מנהרות נועד לשמור על בטיחות:

– במקרה חירום: שליטה בפיזור עשן והבטחת תנאי מילוט מהמנהרה.
– בשגרה: צמצום ושליטה על רמת זיהום האוויר במנהרה.

תחום זה דורש הבנה ומקצועיות רבה, החל מנושאי רגולציה ותיאום מול רשויות, דרך התנהגות האויר במנהרה בתרחישים שונים ועד למתן מענה במצבי חירום של שריפה.

אנו גאים על הנסיון המקצועי שצברנו בתכנון אוורור מנהרות ומעורבות בפרוייקטים משמעותיים שבוצעו בשנים האחרונות ובממשק עם צוותי הנדסה, תכנון ופיקוח.

כחלק מתהליך העבודה שלנו אנו יודעים לעשות שימוש בסימולציות CFD לצורך הבטחת הפתרון המקצועי המתאים ביותר ותיאום מול גורמים רגולטורים. בשילוב עם יועץ הבטיחות אנו מגדירים את מקרי המבחן – גודל שריפה ומיקום, מאשרים אותם מול רשות הכבאות ומריצים את הסימולציות לבחינה ושיפור פתרונות האוורור. את התוצאות הסופיות אנו מציגים לרשות הכבאות לצורך קבלת אישור לתכנון.


בנוסף לכך – אנו בעלי נסיון רב במתן מענה לאוורור בזמן כרייה – תכנון מערכות המספקות אוויר צח לפי התקינה הישראלית – השומרות על איכות האוויר ובטיחות העבודה בזמן כריית המנהרה.

פרויקטים לדוגמא:

  • מנהרת רכב דו כיוונית המתחברת לחניון תת קרקעי בכל 5 קומות (אוורור מנהרה וחניון).
  • מנהרת רכב חד כיוונית באורך 800 מ'.
  • מנהרת רכבת חד כיוונית באורך 1.4 ק"מ.
  • חניוני חנה וסע רבי מפלסים.